Please add a disclaimer for affiliate links here.

Lost but never forgotten.



Seluruh dunia sedang menangisi berita sedih yang menimpa MH370. Kehilangan selama 17 hari berakhir di Lautan Hindi. Kalau kita yang tak punya pertalian dengan mereka yang di atas sana pun boleh turut rasa sedih dan berdukacita apatah lagi keluarga yang kehilangan keluarga yang terkubur tanpa nisan di tengah lautan. Moga hati-hati mereka terus tabah dan redha dengan hakikat duka ini. Kepulangan yang mereka harapkan, tapi kuasa Allah tiada daya kita untuk menandingiNya. 

Ya Allah, tabahkanlah hati-hati bapa, ibu, isteri, anak-anak dan saudara yang kehilangan orang tersayang dalam tragedi ini. Moga Kau berikan kecekalan dan sekeping hati yang tabah buat insan-insan ini untuk menerima yang mereka-mereka ini dipanggil Ilahi dengan cara dan tika yang semua dalam perancanganNya. 

Walaupun tidak mengenali mereka crew MH370, tapi pastinya Kapten Zaharie adalah hero yang sebenar. Walau apa jua yang terjadi di atas sana. Anda adalah hero sebenar walau umum tidak mengetahui saat genting yang kalian tempuhi. Yakinlah bahawa Allah lebih menyayangi kalian.

Dear Indian Ocean, please take a good care of MH370, until we come and take them home.... 

The kingdom of the heavens and the earth and everything in them belongs to Allah. He has power over all things. (Surat al-Ma'ida: 5:120)

Al-Fatihah.

MH370, we will always remember you.

Would you like to comment?