Aku Sudah Pulang


Owh akhirnya aku sudah pulang ke Shah Alam.. Walo hati rasa malas mau keje balik esok.. Sampai umah aku mulakan operasi mengemas bilik yang dah jadi macam kandang kerbau (penah ke aku tgok kadang kerbau??) Dan aktiviti seterusnya adalah tido.. Indah sungguh sebab hujan selebat-lebatnye.. Ngeh ngeh...

Malam ni aku membawa diri untuk ke Jejasco.. Owh tadi sementara aku berdiri macam tiang letrik condong menunggu 'drebar tak rasmi' aku datang amik, aku telah dimengorat oleh sekor budak kecik umo dalam 4 tahun yang lalu kat situ..

Adik : Kakak nak pegi mana? (Baca pelat budak2 tau)

Aku : Kakak nak kuar ngan kawan..

Adik : Kakak, nah amik ni (Sambil hulur kopok dia makan, nak bg aku semua tu!)

Aku : Takmo la, kakak puasa la adik
(bo.dos ye dah malam aku menipu budak tu)

Bapak budak tu : Amboi, ramahnye dia tegur orang.. Jom adik..

Aku : Hehehehe..


Adik : Bye2 kakak..

Aku : Bye2..


Dalam hati aku, ape pasal la budak ni.. Ramah tamah semacam jer, ke aku pakai tak kena malam ni.. Sib baik cute, kalo tak aku tunjal pale.. Hahahaha!! Sesampai di Jejasco aku terkinja-kinja macam chimpanzee bila tengok handbag.. Sales okeh!! Best2.. Nak beli tp tengok counter punya queue dah panjang macam gerabak ketapi.. Nak beli tak beli?? Dok terpikir pakcik sebelah aku ni nak balik awal malam ni, takleh lelama.. Belum proses pemilihan lagi.. Belum proses lepas pilih dia nak komen kutuk-kutuk pilihan aku lagi.. Belum proses aku nak gado2 nak jugak beli! Taknak lambat punya pasal tak jadi la akak beli.. Takpe, nnt aku pau dia lenkali...

p/s: Ehem ehem minggu depan kita pegi tengok handbag tu yer.. Eh bukan tengok, beli!!

1 comments:

sillyloo said...

ishhh ngan bdk pun jd kess erk :p