I Love You Mom


Dulu masa sekolah pernah la aku buat satu kesalahan yang akibatnya aku ingat seumur hidup... Kata kat mak nak pegi tuisyen... Memang la hari tu ada kelas tuisyen untuk Fizik... Alaahaai punya la liat aku dengan subjek ni... Lain la kalau Biology semangat aje! On that day aku refused when mom want to send me to the class... Nak jalan kaki kata aku, tapi aku dah plan awal ngan member nak ponteng hari tu... Nak lepak-lepak kat sekolah aje, umah aku dekat ngan sekolah...


Nak jadikan cerita, masa nak cross longkang entah macam mana kaki aku ni tersadung... Terus tersungkur macam superman yang cedera sayapnya! Landing kecemasan muka aku atas jalan, jalan bertar okeh! Wah bangun aje dari jatuh aku suh kawan aku tengok ada orang nampak tak kejadian ngeri tu, takut malu... Dah confirm takde orang nampak, baru la perasan yang bibir aku pecah keluar isi dengan darah sekali.... Masa tu tak ingat lain, nak balik umah mintak ampun ngan mak! Padan muka aku... Tuhan bayar cash aje...


Huhu sampai sekarang, aku masih ingat kejadian tu... Asal rasa nak tipu sunat, aku bertobat balik... Moralnya jangan la menipu pada orang yang melahirkan kita! Tak selamat kita dunia akhirat... Untuk mak, selamat hari ibu... Ampunkan dosa anak mak yang tomei ini... Dirimu tiada ganti dan aku mohon keberkatan doa seorang ibu untuk aku tabah menempuh liku dan dugaan hidup yang diberi... I love you mommy.... Dan aku berdoa supaya aku diberi peluang dan masa yang lebih lama untuk terus merasai kasih sayang ibu, insyaAllah...
Nobody's equal to you mom, with you in my life I'm blessed... I love you so, and I want you to know that I think you're the best!


0 comments: