Tak Seindah Disangka


Waktu ni jam 3.48 pagi... Tadi lepas makan panadol dan ubat batuk seawal jam 8.30 malam aku dah tadaaaaaa pengsan sampai la ke waktu ni... Sedar-sedar je terus bangun tegak macam hantu dalam cita cina tuu... Buleh la pulak dah bangun terus pegi mengadap laptop ni...

Demam ni aku rasa demam terkejut dengan macam-macam benda yang aku dapat tau hari ni... Terus terang, aku kecewa... Manusia yang aku kenali luarannya seolah-olah bersikap sempurna, alim akhirnya menikam aku dari belakang.... Manusia, manusia... Aku sangkakan keperibadianmu tinggi, akhlakmu jitu tapi apa yang dilihat di luar rupanya tak seindah yang disangka... Mulanya kenyataan tu aku terima dengan hati yang marah dan kecewa, tapi mujur la aku mampu berfikir rasional kerana hidup aku sebenarnya dah biasa dengan kejutan... Dan akhirnya aku berpegang pada prinsip 'ada aku kesah'... Biarla, walau apapun yang dibuat pada kita terima je dengan hati terbuka... Itu mungkin dapat menjadikan kualiti hidup kita lebih baik dari semalam dan lebih sempurna untuk hari ini... Lagipun kalau gua pikir lebih sangat kang pressure naik pastu gua goal dulu nak watpe.. Kalau pressure dah naik dan akibat darah yang terlebih suhu ni kang menyebabkan gua pegi pelempang dan smackdown orang itu tak ke naya... Hahaha sempat tu pikir!

Kejutan-kejutan lain biar jadi rahsia...

0 comments: